Tuesday, July 20, 2010

::kisah 10: mengumpat ke bercerita::

assalamualaikum..

apabila kite bercerita ngan seseoraang or kawan yg kite rapat tentang ape yg telah terjadi kpd kite or ape yg someone da wat kite, adakah ianya di kira mengumpat ???heee..

ntahla...
bkn nye ape...kadang2 saket hati sgt..huhu..ni bkn nk memburok kn..tp sbg sharing dan tauladan utk diri sendiri dan sesiapa sahaja...

1. Jangan ske menunjuk plizz.....
bkn ape..mende yg xyah tunjuk pn nk tunjuk....
contoh: 'aku xpakai bj pasar mlm rm10..barang aku sume branded..guess,gucci etc..'
problemnye: perlu ke ckp mcm tu???sedangkan anda pon asal dr ceruk mane..+brg yg u pakai
pon aku tgk bli kt kdai yg org xknal..heeeeno offence
2.Jangan nk rendah2 kn org len n meninggi kn diri plzz..even u tggi physically......hehehe
everything yg org len ade,mesti nk kecik2 kn..n nk gak citer yg dye ade lg bagus punyeeee...erkkhhh.. its annoying u knowwwww...
contoh: paling mahal H*******E ni...rm***.00..ak pn nk bli..tp maklumlah harge 1****.00
problemnye...:kalu byk sgt duit ko, bli je lah..wut is the problem....???huhuhuhu


heeee..

ntahlah..jgn la aku jd cmtu..nauzubillah...+jgn jumpe org cmtu lg..takot kalu tros cmtu ley jd riak...,takbur..isk...

smpi dcni sahaja.. wassalam..

2 comments:

  1. at last ko menagku aku tinggi tq tasha kebana hihihi

    ReplyDelete
  2. errrr...ko ke???statement yg mane yg menyebabkn ko perasan???haaha

    ReplyDelete