Monday, January 5, 2009

kisah 2


Buah cempedak di luar pagar,

Ambil galah tolong jolokkan,

Saya budak baru belajar,

kalau salah tolong tunjukkan.


Macam tu la bunyinye pantun yang ak selalu dengar time kecik2 dulu..famous 'giler' pantun ni..

Tp bile ak pk2 kn skrg ni,mendalam 'giler' maksud pantun kt atas neh..


Agak sesuai la dgn ape yg tercatat kt blog aku neh...BELAJAR.


Pada peringkat umur aku skrg ni mmg banyak sangat yg ak sedang dan perlu belajar.Agak bosan kn bile berbincang atau berkata mengenai topik belajar.Yela,mane x nye,dr umur 6 smpi skrg ni still belajar.itu ape yg zahirnya,yg org nmpk kite mmg belajar.

tp sebenarnye kite ni xsedar yg kite sume ni mmg sedang belajar.walaupun xde buku,xde lecture notes,xde pen,pencil,calculator dan sesuku sakat nye la,kite still belajar tentang kehidupan.


Belajar dari pengalaman yang paling aku rasa melekat kt hati aku.Yela,mane x nye,kalau xpena kna tipu by ur own friends or anybody dat u r close(speaking londang la plak), dr c2 kite akn taw ape rasenye kalau ditipu & dr c2 kite mungkin xkn tipu org sbb kite da taw ape perasaan nye kalau ditipu...btol x????


Hehehe..(^^)..aku ni xdela pandai sgt nk bermadah pujangga..tp pasal belajar kt ats ni salah satu contoh yg dpt ak berikan.

Yang sebenarnye aku ckp pasal belajar ni,ak nk ckp pasal belajar nk jd blogger.br nk start.so,sape2 yg rase hebat ni,bule la bg tips2 utk jdkn blog ak ni lg meriah n best...huhuhu(tggi cita2)..


So,kawan2,termasuk dr ak sendiri,kite ni bukan saje belajar dgn membaca buku,tp byk kite bule belajar dlm bentuk len & terutama sebagai manusia dan hamba ALLAH kite kna belajar mengenali tuhan,diri sendiri,belajar mengenali org laen dan belajar la ape patut kite belajar untuk kebaikan dunia dan akhirat...

insyaALLAH..

wassalam..

sekian tatapan untuk kali ini...


No comments:

Post a Comment